همیشه پاسخگو هستیم
همیشه پاسخگو هستیم
بهترین فرش برای فضاهای مدرن

بهترین فرش برای فضاهای مدرن | چه اندازه و رنگی بخریم؟

اینجا به عنوان کسی که سال‌ها معماری خوانده و عاشق طراحی فضای داخلی است، به شما می‌گویم یکبار هم که شده خودتان مانند یک معمار و طراح خوش سلیقه با قضیه برخورد کنید. انتخاب فرش برای فضاهای مدرن از پذیرایی و اتاق خواب گرفته تا لابی هتل و … گره به چند نکته جالب و ضروری خورده است. در پایان این مقاله می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین ابعاد و رنگ فرش مدرن و امروزی را برای فضاهای خود انتخاب کنید. شاید هم در لحظه آن را سفارش دهید 🙂

در ویدیوی زیر فرش مدرن طبافته طرح گندم را می‌بینید، به نرمی و اصالت این فرش خوب نگاه کنید.

با ما در هندیله همراه باشید.

اهمیت انتخاب فرش برای فضاهای مدرن

در سطح جهان ایران را با نمادی از فرش می‌شناسند و فرش بخش بسیار مهمی از صنایع دستی کشور ما است. کما اینکه شهرهای تبریز، کاشان، شیراز، سنندج، کرمان و … را مهد صنایع دستی فرش دستباف اصیل ایرانی می‌دانند. اهمیت انتخاب فرش برای فضاهای مدرن و امروزی از جایی برمی‌خیزد که فرش به عنوان یک آبجکت مربوط به کف نقش مهمی در یکپارچه به نظر رسیدن دکوراسیون و ایجاد حس آرامش و راحتی در انسان دارد.

تحقیقات ثابت کرده است که پا گذاشتن روی فرش مناسب در داخل فضا، خستگی از تن افراد دور می‌کند و از طرفی حس تعلق به مکان بیشتری در ساکنان یک فضا ایجاد می‌شود.

برای شما نیز بارها اتفاق افتاده است که با وارد شدن به یک فضا، متوجه زیبایی خاص و راحتی آن‌جا، به دلیل استفاده درست و کاربردی از فرش شده باشید.

خرید فرش مدرن برای فضاهای مدرن

خرید فرش مدرن برای فضاهای مدرن

نکات مهم در انتخاب فرش برای فضاهای مدرن و امروزی

چند تا از نقطه دردهای مشتریان امروزی برای خرید فرش این است که فضاهای مسکونی کوچک است و از طرفی بودجه خرید فرش مناسب بخصوص فرش دستباف مدرن زیاد است. اما برای هر کدام از این‌ها راه‌حل‌هایی نیز وجود دارد.

این روزها برندهای خوب تولید فرش مدرن دستباف مانند برند طبافته اقدام به عرضه فرش‌های مدرن دستبافت 4 و 6 متری کرده است و این خود یعنی حتی فضاهای کوچک مدرن نیز می‌توانند با یک فرش و قالیچه کوچک زیباتر از هر فضای بزرگ دیگری به نظر برسند.

طرح فرش مدرن پشمی

طرح فرش مدرن پشمی

و اما چند نکته مهم در انتخاب ابعاد و اندازه و نوع فرش برای فضاهای مدرن:

  • قبل از همه چیز تعیین کنید که برای چه ابعاد فضایی قصد خرید فرش دارید. طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید واز هر طرف حدود 50 تا 100 سانتی‌متر کم کنید. بهتر است که فرش با فاصله از دیوارها باشد که حس دلبازی در فضا ایجاد کند. بخصوص اگر فضا به خودی خود یک فضا با متراژ کم است.
  • اگر در فضایی که می‌خواهید فرش را پهن کنید، مبل نیز وجود دارد، از انداختن فرش به طور کامل زیر مبل‌ها خودداری کنید. کافی است که دو پایه جلویی مبل روی فرش قرار بگیرد.
  • فرش مدرن برای فضاهای اتاق خواب و پذیرایی یک انتخاب بسیار عالی است. اگر سبک طراحی داخلی و دیگر وسایل خانه شما مدرن و جدید هستند، فرش را نیز از نوع مدرن انتخاب کنید.
  • از رنگ‌های خنثی در انتخاب فرش برای فضاهای مدرن استفاده کنید. چرا که این خاصیت فضاهای مدرن است.
  • به جای یک فرش بزرگ می‌توانید چند عدد فرش کوچک‌تر را برای فضاهای مدرن خود انتخاب کنید.
  • برای اتاق کودک فرشی انتخاب کنید که پرزدهی کمتری داشته باشد و بتوان آن را زیاد شست چرا که احتمال کثیف شدن فرش اتاق کودک بیشتر است.

منظور از فرش مدرن چیست؟

بد نیست مقداری با مفهوم مدرن و مبلمان مدرن آشنایی داشته باشید. مدرنیزم یک سبک و اتفاق هنری از دهه 60 میلادی است که تمرکز آن بر روی سادگی و جدید بودن است. در این سبک از هر کالای پرزرق و برق، کلاسیک و رنگارنگ دوری می‌کنند و بر روی ظاهری ساده و بدون نیاز به تفکر تمرکز دارند. حال اگر قرار بر انتخاب فرش برای فضاهای مدرن دارید، چند راه پیش روی شما است:

  • فرش‌های مدرن و امروزی تهیه کنید و یک هماهنگی میان طراحی بخش‌های مختلف فضای مدرن خود ایجاد کنید

فرش سنتی و کلاسیک انتخاب کنید و اینگونه یک تضاد ایجاد خواهید کرد که عملکرد و زیبا بودن نهایی آن نیاز به اجرا و سپس بررسی هنرمندانه آن است. احتمال دارد یک فرش دستبافت هریس اصل در لابی یک هتل مجلل و امروزی خیلی زیبا و درخور باشد در حالی که فضا مدرن و امروزی اما فرش قدیمی و سنتی است.

انواع فرش مدرن برای فضاهای مدرن

انواع فرش برای فضاهای مدرن

انواع فرش برای فضاهای مدرن

تنوع زیادی در فرش‌، قالی و قالیچه مدرن وجود دارد. این روزها فرش‌ها را به دو دسته‌ی کلی ماشینی و دستبافت تقسیم‌بندی می‌کنند که این برای فرش‌های مدرن نیز صدق می‌کند. ما در ادامه انواع فرش مدرن را برایتان لیست کرده‌ایم.

فرش های شگی

نام دیگر آن فرش پرز بلند است. الیاف این نوع فرش برای فضاهای مدرن می‌تواند از اکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن و یا پشم باشد. این روزها انواع فرش شگی تک رنگ، سه بعدی و معمولی در بازار موجود است. نکته خوب برای این نوع فرش این است که با بسیاری از فضاها خوانایی دارد قیمت آن نیز معمولا مناسب است.

فرش های فریز

اگر به دنبال یک فرش محکم با تراکم بالا برای مسیرهای پرتردد و فضاهای پر رفت و آمد دارید، فرش‌های فریز انتخاب خوبی است. این نوع فرش شباهت زیادی به گلیم‌های ایرانی دارد. محکم است و شاید کمتر بتوان بعنوان کفپوشی برای نشستن روی آن حساب کرد. در برابر سایش و کوبیده شدن استحکام بالایی دارند و ازطرفی تنوع طرح‌های آن‌ها برای فضاهای مدرن بالا است.

فرش مدرن پشمی دستبافت

این روزها در داخل ایران شاهد فرش‌های زیبای پشمی دستبافت هستیم. اولین برند تولید کننده فرش دستبافت مدرن در داخل ایران یعنی برند طبافته نیز گالری زیبایی از فرش‌های 100 درصد پشم طبیعی را در ابعاد 4 و 6 متری دارد که در طرح‌های مختلف گندم، ریشه، فیروزه، راه و… قابل سفارش و خریداری است.

نکته جالب در مورد فرش‌های مدرن پشمی این است که بسیار نرم هستند و برای فضاهای پذیرایی و نشیمن گزینه خوبی هستند. تنها مسئله‌ی مهم؛ نحوه نگهداری و شستشوی آن‌ها است. بعنوان مثال نباید با کفش روی آن راه بروید و از جارو برقی کشیدن زیاد آن خودداری کنید.

انتخاب جنس فرش مدرن

یکی از فاکتورهای مهم در قیمت نهایی فرش، جنس آن است. این روزها فرش‌های ابریشمی جزو گران‌ترین فرش‌ها هستند و از طرفی فرش با رنگ طبیعی نیز گران‌تر از فرش رنگرزی شده با مواد شیمیایی است. فرش‌های ماشینی قیمت پایین‌تری دارند به خاطر اینکه از جنس پلی پروپیلن، پلی استر و اکریلیک یا ترکیبی از این مواد هستند. اگرچه جنس این ماشین‌ها زیاد چنگی به دل نمی‌زند، اما از نظر دوام و یکدست بودن شکل، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

  • فرش‌های پلی استر که به عنوان ابریشم مصنوعی شناخته شده است، تنوع طرح و رنگ زیادی در بازار دارد و پرزدهی آن کمتر است. اما مصنوعی است و برای کسانی که به دنبال خرید فرش اصیل دستباف ایرانی هستند، گزینه مناسبی نیست.
  • فرش دستباف مدرن نیز در دو جنس ابریشمی و پشمی در بازار موجود است.
  • فرش ابریشمی مدرن بافت ریزتری دارد و ظرافت آن بیشتر است. از نظر قیمت نیز گران‌تر از فرش پشمی است.
  • فرش پشمی ظرافت کمتری دارد و از نظر مدرن بودن و قیمت به صرفه‌تر از فرش ابریشمی است، در حالیکه باز هم دستبافت است و ویژگی‌های مثبت زیادی از نظر ارگانیک بودن و دست ساز بودن و طبیعی بودن دارد.
  • انتخاب فرش برای فضاهای مدرن از نظر جنس از این بابت اهمیت دارد که اگر برای فضایی شلوغ و پررفت و آمد فرش انتخاب می‌کنید، مدل‌های ضخیم و محکم انتخاب کنید.
  • اگر به دنبال فرشی هستید که زیاد آن را بشویید و در عین حال با قرار گرفتن در معرض آب و آفتاب زیاد تغییر زیادی نکند، جنس اکریلیک را انتخاب کنید.
  • اگر به دنبال فرش نرم برای محیط کم تردد هستید و برای شما دستباف بودن فرش مهم است، جنس پشم و ابریشم را انتخاب کنید.
  • اگر به دنبال خرید فرش ارزان برای فضاهای مدرن هستید، جنس مصنوعی و غیر دستباف را انتخاب کنید.

انتخاب طرح فرش مدرن

هیچ مرزی برای فرش از نظر تنوع طرح وجود ندارد. بازار فروش آنلاین فرش را اگر نگاه کنید، متوجه تنوع بالایی در طرح و رنگ فرش‌ها خواهید شد. در این میان فرش مدرن، طرحی ساده و تنوع رنگی کمتری دارد. به گونه‌ای که بسیاری از فرش‌های مدرن در یک تم رنگی و حداکثر 3 یا 4 رنگ به بازار عرضه می‌شوند.

  • عموما در فرش‌های مدرن، از اشکال هندسی و منظم بیشتر از فرش‌های کلاسیک استفاده می‌شود. در انتخاب طرح فرش برای فضاهای مدرن نکات زیر را به خاطر داشته باشید:
  • فرش مناسب برای فضای مدرن شلوغی و آشفتگی کمتری دارد.
  • اگر فضای مورد نظر شما کوچک است، رنگ روشن و طرح خلوت انتخاب کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد.
  • اگر بتوانید یک توازن رنگی میان فرش و مبل خانه و یا فرش و پرده ایجاد کنید، خیلی خوب می‌شود.

انتخاب رنگ فرش مدرن

اگر در خانه‌ی خود زندگی می‌کنید و به عبارتی مستاجر نیستید، رنگ را بهتر است با توجه به ابعاد فضا انتخاب کنید. آیا می‌دانید که رنگ‌ها وزن دارند و سنگینی بصری ایجاد می‌کنند؟ یک چهار دیواری سفید بزرگ‌تر از چهار دیواری سیاه یا تیره است، اگر ابعاد آن‌ها برابر باشد. اگر فضایی که فرش مدرن برای آن خریداری می‌کنید، بزرگ است می‌توانید از تم رنگی گرم استفاده کنید.

  • انتخاب رنگ‌های خنثی دست شما را برای ست کردن با مبلمان‌های مختلف کاملا باز نگه می‌دارد.
  • برای اتاق خواب توصیه می‌شود که رنگ روشن و خنثی و رنگ‌هایی که از نظر روانشناسی آرامش دارند مانند سفید و سبز استفاده کنید.
  • رنگ کفپوش فضایی که برای آن فرش می‌خرید چگونه است؟ خیلی مهم است که رنگ فرش و کفپوش با هم هماهنگ باشند، بخصوص اگر قصد عوض کردن خانه خود را ندارید.
هماهنگی میان رنگ فرش فضای مدرن و رنگ کفپوش

هماهنگی میان رنگ فرش فضای مدرن و رنگ کفپوش

جمع بندی

دیدید چه شد؟ انتخاب فرش برای فضاهای مدرن و امروزی کار سختی نیست و شما باید مانند یک طراح داخلی فکر کنید و به قضیه نگاه کنید. ویژگی‌های فضاهای مدرن از جمله استفاده از متریال جدید، سادگی و عدم نگاه به آبجکت‌های سنتی را در انتخاب فرش به یاد داشته باشید.

در این راستا انتخاب ابعاد و اندازه فرش، رنگ آن در تناسب با ابعاد فضا و رنگ کفپوش، جنس فرش برای فضاهای مدرن بسته نوع استفاده و بودجه شما اهمیت دارند. این روزها انواع فرش دستبافت مدرن با قیمت مناسب در فضاهای لوکس و مدرن به کار می‌روند که ما نیز در هندیله طرح‌های مختلف آن را به طور مستقیم از برندهای محبوب سطح کشور برای شما به نمایش گذاشته‌ایم.

برای بازدید از فرش‌های دستبافت اصل ایرانی مدرن و سنتی کلیک کنید و وارد دنیایی از زیبایی شوید که سزاوار آن هستید

به ما بگویید به دنبال خرید چه نوع فرش برای چه فضایی هستید؟

سوالات متداول

قیمت فرش مدرن دستبافت چقدر است؟

فرش مدرن دستباف در بازه قیمت بالای 20 میلیون تومان قرار دارد.

فرش دستباف ابریشمی گران تر است یا فرش پشمی؟

فرش ابریشمی

بهترین فرش برای فضاهای مدرن کدام است؟

بستگی به بودجه، نوع فضا و میزان استفاده از فرش دارد.

انتخاب فرش برای فضاهای مدرن چه ویژگی هایی دارد؟

فرش ساده با رنگ خنثی و طرح خلوت و یا ترکیبی از اشکال هندسی

بهترین ابعاد برای فرش در فضاهای مدرن چقدر است؟

6 متری

4/5 - (2 امتیاز)
تخفیف های ویژه امروز
649,000 تومان
تخفیف های ویژه امروز
امکان سفارش به سلیقه وجود دارد :)
530,000 تومان
تخفیف های ویژه امروز
490,000 تومان
تخفیف های ویژه امروز
475,000 تومان( عمده فروشی: 390,000 تومان )
تخفیف های ویژه امروز
425,000 تومان
تخفیف های ویژه امروز
395,000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

کمتر از دو دقیقه، فروشگاه خودتو داری

کافیه فروشنده شی

فيسبوک توئیتر پینترست لینکداین تلگرام
فروشگاه
0 لیست علاقه مندی ها
1 مورد سبد خرید
حساب من